شرکت میلاد بیوتک - گروه صنعتی میلاد

MILAD BIO TECH CO - MILAD INDUSTRIAL GROUP

پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که درون بدن ما زندگی می‌کنند و وجود آن‌ها موجب هضم بهتر غذاها و کمک به سیستم ایمنی بدن می‌شود. سین بیوتیک به نوعی مکمل غذایی گفته می‌شود که باعث تنظیم بالانس باکتری ها در روده می‌شود. سین بیوتیک ها از ترکیب پروبیوتیکها و پربیوتیک‌ها ساخته می‌شوند.

میکروبیوتای روده با سیستم‌های دیگر، به‌ویژه سیستم ایمنی، که مسئول محافظت از بدن با شناسایی موتیف‌های مولکولی، تعامل دارد؛ به این ترتیب نقش مهمی در پاتوژنز بیماری های مختلف و سلامتی ایفا می کند. علی‌رغم استفاده از پروبیوتیک‌هایی که میکروبیوتای روده را در ارائه مزایای سلامتی و در درمان بیماری‌ها تعدیل می‌کنند،

برخی نگرانی‌های احتمالی در مورد احتمال ایجاد عوارض جانبی، به‌ویژه در افرادی با سیستم ایمنی سرکوب شده وجود دارد. از آنجایی که پروبیوتیک ها با ترکیبات زیست فعال فواید سلامتی دارند، مطالعاتی در مورد استفاده از محصولات حاوی میکروارگانیسم های پروبیوتیک غیر زنده (پاراپروبیوتیک ها) و یا متابولیت های آنها (پست بیوتیک ها) به جای محصولات پروبیوتیک انجام می شود. حتی گزارش شده است که این ترکیبات میکروبی نسبت به میکروارگانیسم‌های زنده از طریق مکانیسم‌های ممکن، فعالیت‌های تعدیل‌کننده ایمنی بیشتری دارند و برخی از معایب پروبیوتیک‌ها را برطرف می‌کنند.

با توجه به استفاده روزافزون از غذاهای کاربردی در سلامت و بیماری، مطالعات بیشتری با توجه به مزایا و مزایای استفاده از پارابیوتیک و یا پس از بیوتیک در صنایع غذایی و دارویی و همچنین تعدیل سیستم ایمنی مورد نیاز است. اگرچه پروبیوتیک‌ها برای مدت طولانی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، به نظر می‌رسد که پست‌بیوتیک‌ها ابزارهای امیدوار کننده‌ای برای تحقیقات و کاربردهای آینده با توجه به مقالات اخیر هستند.

پروبیوتیک ها با کاهش فعالیت باکتری های اوره آز و جلوگیری از تجزیه پروتئین ها به آمونیاک می توانند کارآیی پروتئین ها مصرفی میزبان را افزایش دهند. پروبیوتیک با تحریک ترشح آنزیم های گوارشی و افزایش قابلیت هضم مواد مغذی خوراک، باعث افزایش بهره وری مصرف خوراک یا ضریب تبدیل نیز می شوند.

میلاد بیوتک وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت توسط ماکان وب